sienioo
Administrator
Dołączył: 24 Kwi 2009
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kraków Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 20:58, 30 Kwi 2009 Temat postu: Poradnik Startowy |
|
|
Forum to dżungla Aby ułatwić -szczególnie nowym użytkownikom- poruszanie się tutaj, powstała idea poradnika. Korzystając z kilku cennych rad różnych osób napisałem poniższy poradnik.
Poradnik Zielonego
Witaj Nowy Użytkowniku! =)
Aby start na naszym forum był prostszy, powstał dla Ciebie prosty „poradnik”
PROFIL
Nick przez Ciebie wybrany będzie Ci towarzyszył na niniejszym forum. Z powodów technicznych nie można go zmienić.
Jeśli jesteś Pracownikiem Katedry proszę by twój nick wyglądał wg przykładu:
J.Kowalski lub dr J.Kowalski
Jeśli jesteś studentem/kandydatem/absolwentem najlepiej by nick był w formie "ksywki" lub w formacie np: Jasiek K. ect.
Przy uzupełnianiu danych w Profilu podaj koniecznie miasto – pomaga w zorientowaniu się kto jest kto. Polecamy też wpisywać datę urodzenia, płeć oraz nr komunikatora(gg)
W opcji „zawsze pokazuj mój Adres Email” będzie widoczna okienko z możliwością wysłania do Ciebie maila – sam adres będzie niewidoczny.
Jeśli masz problemy z ustawieniem avatara – pisz do admina lub któregoś z moderatorów.
GRUPY WAŻNE! (wybranie odpowiedniej grupy powoduje przydział odpowiednich uprawnień)
Po rejstracji każdy nowy użytkownik proszony jest o wybranie odpowiedniej "Grupy"
W tym celu wchodzimy na pasku menu w dział "Grupy", następnie wybieramy odpowiednią grupę z możliwych (Studenci, Pracownicy Katedry Goście Forum, Absolwenci), klikamy na "Informacje", następnie "Dołącz"
Wygląd Paska Menu:
TEMATY
Masz pomysł na nowy wątek? To go załóż. ALE sprawdź najpierw czy nie istnieje już wątek o podobnej tematyce. Użyj do tego opcji SZUKAJ.
Jeśli zakładasz nowy temat, dołóż wszystkich starań by znalazł się on w odpowiednim dziale oraz by jego tytuł był jasny i klarowny dla każdego!
SZUKAJ
SZUKAJ to bardzo przydatna opcja. Szukasz informacji o konkretnym wykładowcy? Informacji na jakiś temat? Jeśli po przejrzeniu tematów nie znajdujesz tego jedynego wpisz w wyszukiwarce słowo klucz. Jeśli znalezionych wyników będzie za dużo możesz zawęzić wyszukiwanie do konkretnego działu forum.
PISANIE POSTÓW
Pisz dużo, nie krępuj się. Ale na temat. Używaj standardowej czcionki – nie baw się w kolory na co dzień bo dostalibyśmy wszyscy oczopląsów gdyby każdy z nas pisał swojego posta innym kolorem. NIE pisz drukowanymi literami. Posty składające się wyłącznie z emotikona będą kasowane, tak samo jak posty zaśmiecające forum.
Możesz napisać posta szybką odpowiedzią (okienko pod ostatnim postem w temacie) albo klikając „odpowiedz” – tam masz możliwość wstawienia linka i innych dodatków.
EDYTOWANIE POSTÓW
Możesz edytować swój post jeśli uznasz, że masz ku temu ważny powód. Polecamy nie używać tej opcji zbyt często bo może to wprowadzać zamieszanie. Edytujemy poprzez kliknięcie opcji "edytuj"
KASOWANIE POSTÓW
Możesz skasować Twój post samodzielnie tylko gdy nikt jeszcze inny na niego nie odpowiedział. W innym przypadku poproś moderatora lub admina, jednak mogą oni odmówić usunięcia posta.
CYTOWANIE
Aby zacytować użytkownika zaznacz fragment interesującej Cię wypowiedzi, a następnie kliknij butona "cytuj"
WSTAWIANIE ZDJĘCIA
Bardzo łatwo możesz utworzyć swoją galerię. Wystarczy nacisnąć w pasku menu "Galerie" i postępować tak jak prowadzi nas serwer
PRYWATNA WIADOMOŚĆ
Chcąc skontaktować się z konkretnym użytkownikiem możemy to zrobić poprzez prywatną wiadomość. Uwaga: zostanie ona wysłana dopiero jak użytkownik pojawi się na forum, więc nie warto się denerwować, że są w kolejce „Do wysłania”.
W razie jakichkolwiek pytań pisz do kogoś z grona adminów lub moderatorów lub po prostu pytaj na forum. Pamiętaj, że jeśli temat, w którym chcesz się wypowiedzieć jest zamknięty możesz zagadać o jego otworzenie w każdej chwili.
POWODZENIA!
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez sienioo dnia Wto 15:10, 05 Maj 2009, w całości zmieniany 7 razy
|
|